Vilkår & handelsbetingelser



Nemt og bekvemt

Hos DESIGNERS-FIRST skal det være nemt og bekvemt at være kunde. Derfor bør følgende resumé af de fulde handelsbetingelser fremhæves:

a) Gratis levering - alle priser i vores webshop er inklusiv levering indenfor EU

b) Udvidet returret - vi giver altid 30 dages fuld returret

c) Nem returnering - forudbetalt returlabel medfølger altid ved levering - (se guideline for returnering under pkt. Levering længere nede)

d) Gratis returnering - se guideline for refundering af købsbeløb under pkt. Fortrydelse af køb / returnering længere nede


Sådan handler du

For at foretage et køb på DESIGNERS-FIRST.com skal du igennem følgende trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med designers-first.com indgås aftaler på dansk.

Der fremsendes en mail med din ordrebekræftelse.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med designers-first.com, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere din bestilling til dig.

Personoplysninger afgivet af dig ved køb af en vare, registreres hos designers-first.com og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige hos designers-first.com er Jesper Højberg Hoffmann.

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart, som ikke er 100% kontrolleret af DESIGNERS FIRST A/S. Dit fornavn, efternavn og email-adresse bliver dog brugt i sammenhæng med bedømmelser hos TrustPilot.com.

Som registreret hos DESIGNERS-FIRST.com har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DESIGNERS-FIRST.com via e-mail på følgende adresse: info@designers-first.com


Priser

Vores ufravigelige ambition er at give vores kunder det bedste design, den bedste kvalitet og den bedste kundeservice til en fair pris. Derfor har vi skåret fordyrende mellemled og forretningsomkostninger væk og anvender i stedet disse midler til at sikre den størst mulige kundetilfredshed. Vores produkter sælges som udgangspunkt udelukkende på DESIGNERS-FIRST.com. Som kunde giver det dig den tryghed, at eventuelle kampagner og rabatter altid udbydes hos DESIGNERS-FIRST.com.

Hos os kan du betale med Dankort, VISA, Mastercard og mobile pay. Gebyrer opkræves ved betaling med kreditkort. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Levering

Når du bestiller et produkt hos DESIGNERS FIRST kan leveringstiden variere. Da vi er lagerførende på de fleste produkter, vil vi oftest levere indenfor 1-3 hverdage. Skulle vi ikke være i stand til dette, vil vi hurtigst muligt oplyse dig om den forventede leveringsdato. Vi bestræber os altid på at ekspedere en ordre så hurtigt som muligt.

DESIGNERS-FIRST tilbyder altid gratis levering, samt gratis returnering i EU. For at kunne tilbyde denne service har vi i Danmark begrænset vores distributør til GLS, der kan levere din pakke til en pakkeshop nær dig.

Vi gør opmærksom på, at der ved forudbestilling af nye lanceringer må påregnes ekstra leveringstid. Det vil i så fald fremgå, inden du afgiver din bestilling.


Bemærk

Vores produkter er forsvarligt indpakket i en solid emballage. Skulle emballagen mod forventning være beskadiget ved levering, eller bære synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 10 hverdage efter modtagelse, ved at rette direkte henvendelse til designers-first.com via e-mail på følgende adresse: info@designers-first.com. Medsend billeder af transportskaden således vi har dokumentation til det videre interne forløb.

Vær endvidere opmærksom på, at GLS’ regler vedr. pakkepost er gældende for din forsendelse. (GLS Handelsbetingelser


Force majeure

Vi bestræber os på altid at holde de aftalte leveringstider. Skulle vi være nødsaget til fravige disse grundet ekstraordinære omstændigheder, som ikke kunne have været undgået, selv hvis alle rimelige foranstaltninger var blevet truffet, vil du ikke være berettiget til kompensation. I tilfælde af aflysning af levering pga. ekstraordinære omstændigheder, vil vi give besked hurtigst muligt, samt ombooke din leveringsaftale.

Med 'ekstraordinære omstændigheder' mener vi: Situationer, hvor en begivenhed selv ikke med alle rimelige foranstaltninger kunne have været undgået. Særligt i tilfælde af meteorologiske forhold, der er uforenelige med den pågældende leveringsrute og sikkerhedsrisici, eller strejker, der påvirker transporten.


Reklamation

Oplever du mod forventning en fejl på dit produkt, bedes du sende en mail til info@designers-first.com.

I denne mail beder vi dig oplyse følgende, så vi kan behandle din henvendelse bedst og hurtigst muligt (vi tilstræber at behandle din reklamation indenfor 3 hverdage):

  • Dit ordrenummer
  • Vedhæft 3-5 billeder: Nærbilleder af fejlen samt overbliksbilleder
  • Beskrivelse af problemet samt hvornår det er opstået

Vi yder naturligvis også 6 måneders fuld garanti og derudover yderligere 18 måneders fuld reklamationsret på alle vores produkter. Garantien omfatter dog ikke:

  • Almindelig slitage. Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel
  • Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse
  • Montering og opstilling der ikke harmonerer med det anviste
  • Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende
  • Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Det meste af det fnuller der eventuelt kan ses, er fibre fra plaider og tøj eller overskudsfibre fra selve overfladen på møblet
  • Ikke tiltænkt anvendelse af produktet.

Reklamation over fejl og mangler, der bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles DESIGNERS-FIRST.com senest 10 hverdage efter modtagelse via e-mail på følgende adresse: info@designers-first.com. Er der tale om en gave, regnes de 10 hverdage fra det tidspunkt, hvor produktet udpakkes.

Købelovens bestemmelser om fejl og mangler er endvidere gældende på alle varekøb.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf.nr +45 42 45 44 00 eller via e-mail på følgende adresse: info@designers-first.com

Vi glæder os til at hjælpe dig!

Bemærk: Ved B2B (Business to business) handel vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten og købeloven, medmindre andet er aftalt.


Fortrydelse af køb / returnering

Vi er glade og stolte over, at du har valgt at handle hos os, og vi håber, du bliver ligeså begejstret for et produkt fra DESIGNERS-FIRST.com, som vi er. Men skulle du mod forventning fortryde dit køb, har vi gjort det så nemt og billigt for dig som overhovedet muligt. Vi giver dig endvidere 16 dages fortrydelsesret udover de lovbestemte 14 dage, hvilket betyder, at du samlet har hele 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos DESIGNERS-FIRST.com.

Hvis du indenfor de første 30 dage ønsker at fortryde handlen, kontakter du os blot på info@designers-first.com med meddelelse om ordrenummer, og at købet er fortrudt. Herefter indpakker du varen forsvarligt i den originale emballage og påklistrer den vedlagte returlabel. Pakken indleveres i en af GLS’ pakkeshops. Din andel af returomkostningerne til fragt og administration vil, såfremt varen er som ny (ikke har nogen værdiforringelse) og er returneret i orginal emballage, være 0,- kr.  

For at du kan gøre brug af returretten og få refunderet den fulde købspris minus returfragt, skal varen være intakt og i samme stand, som da du modtog den. Du må naturligvis gerne udpakke og prøve varen.

Når vi modtager en vare retur grundet fortrydelse af købet, vil vores kvalitetsafdeling undersøge, om varen har lidt nogen form for værdiforringelse. Er varens gensalgspris reduceret grundet tydelige brugsspor, vil du ikke opnå fuld refundering. Enhver form for brugsspor vil ved undersøgelse blive dokumenteret i form af billeder.

Refundering ved fortrydelse af køb vil følge nedenstående guideline


Varens stand ved returnering i original emballage:

Ingen værdiforringelse (som ny) = fuld købesum retur.

Begrænset værdiforringelse = 75 % af købesum retur, fratrukket 75,- dkr. til administration.

Betydelig værdiforringelse = 25 % af købesum retur, fratrukket 75,- dkr. til administration.


Varens stand ved returnering i anden emballage:

Ingen værdiforringelse (som ny) = 75% af købesum retur, fratrukket 75,- dkr. til administration.

Begrænset værdiforringelse = 50 % af købesum retur, fratrukket 75,- dkr. til administration.

Betydelig værdiforringelse = 25 % af købesum retur, fratrukket 75,- dkr. til administration.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare.


OBS: Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Afhentes en købt vare ikke i GLS pakkeshop, vil alle omkostninger forbundet med at hjemtage varen blive fratrukket et eventuel beløb til refundering.


Firmaoplysninger

DESIGNERS FIRST A/S

CVR: 38 49 01 17

DESIGNERS FIRST A/S

Hjulmagervej 4A, 7100 Vejle – Danmark

e-mailadresse: info@designers-first.com

Telefon: +45 42 45 44 00

Virksomhedens etablerings år: 2017

Handelsbetingelserne er senest opdateret 01/10/2017